Forum o wszystkim i o niczym - tak na pogaduchy z Przyjaciółmi
w p-niu zatankowaliśmy pod korek, a w wafce rafał zatankował do odbicia, więc 3 litry mogą się różnic. W wafce z tego co pamiętam wyszło 9,51 L
z poznania było 350 km i wskazywał mniejwięc 3/4 baka (wlaliśmy chyba 52L)
Offline
A mam pytanie do Adama.
To co szukałeś dla Rafala do byl segment C, a jakie wózki segmentu D maja te silniki i są kombiakami ? Nie myślę o nówkach , tak zaszukałem to tylko passat mi sie przewinal aaa limit cenowy jakieś 12 tys
Offline
Audi 100 2,5 TDi - cholernie ciężko znaleźć dobry egzemplarz
Volvo 850 2,5 TDi ten sam motor - sam wiesz jak łatwo znaleźć
niezaprzeczalnie najtańszy w eksploatacji MB 124/E-klasse do 1996:
motory 250 D i 300 D (milion km to nie problem) można też silniki te same, ale TD tylko awaryjność większa (ale i tak znikoma)
passat ma ten sam motor co w Siudolocie, trochę mał 90KM na ta taki samochód, 2,5 TDi nie był montowany, znaleźć też jest trudno, szczególnie wersję Davos robioną na szwajcarię, wyposażenie wgniata w fotel
BMW 525 TD lub TDS - sam wiesz jak jest, ale samochód mało zawodny, droższy od VW, ale nadal ceny niemieckie, spalanie poniżej 9 w mieście TDS i do 10 TD
trochę większy i nie do końca fajny - słabe wyciszenia i mocno zajeżdżone Seat Alhambra 1,9 TDi 110 KM, moc odpowiednia, ale motor to samo co w golfach - nie najlepszy
czy limit to limit na samochód czy razem z ewentualnymi naprawami? I dla kogo? Jak dla Ciebie to z MB się wygłupiłem
Offline
taaak dla mnie , na wszelki wypadek jak los bedzie nie laskawy. przynajmniej oswoje sie z wygladem.
w sumie trudno powiedziec czy z naprawami czy nie, to czysto teoretyczne gdybanie.
Niestety same duze paskudy produkowali z tymi silnikami no z wylaczeniem Volvo, ale ono jest neutralne i BMW , to nie jest neutralnie ale mi sie podoba
eee tam z tym MB tez jest OK jak nie ma kasy to kazde wozidlo jest OK
ale na szczescie narazie dajemy rade
Japan roolez , a pozniej sie zobaczy, po zakupie Rafala czesc mojego mozgu odpowiedzialna za zakup nowych samochodow aktywowala sie po rocznym uspieniu
dziekuje
Offline
właściwie to moja odpowiedź bardziej pasuje do pytania: jakie są fajne i mało awaryjne diesla w segmencie D?
dokładnie pytałeś o motor 1,9 TDi, a ten pracuje w:
Audi 80/A4 (taki jak Agi i następny)
VW Passat B4 (bliżej D niż C, ale do D ciut za mały)
Skoda Octavia (płyta Golfa, więc raczej C niż D)
Seat Toledo i Cordoba
silnik 2,5TDi 140 KM 290 NM to ten sam motor tylko rzędowo dołączono jeden cylinder (V5). Występowanie:
Audi 100/A6
Volvo 850/V70 (1997-2000)
potem w A6 (1997-2005) jest silnik 2,5 TDi 150 KM, ale to już było 6 cylindrów w układzie V. I to już padaka, co 150 kkm sporo grzebania w motorze i co 300 kkm naprawa główna.
Co do znanej szwedzkiej marki na literę V to jeszcze 2 modele mogą być ciekawe: 740 i 940. Silnik 2,4 od VW LT 29 (transporter, trochę większy i bardziej kańciasty od T4). Mniej ekonomiczny, szczególnie, że połączone są z tylnym napędem (850/V70 przedni). Spalanie ok 11L w mieście. Silnik bez turbo, więc teoretycznie trwalszy, przy bardzo dużych przebiegach pękały wałki rozrządu (były trochę za długie - ok 60 cm). To co jest fajniejsze to to że śą bardziej kańciaste od mojego i 940 jest jeszcze większe ok 30 cm
Offline
A Adamie dziekie za wyczerpujaca odpowiedz
tak po patrzylem po allegro i jakos strasznie drogie te samochody sa ? ;(
10-12 k pln za wozek z 1994 roku, a w przypadku mercedesow to jeszcze starsze samochody, a cena taka sama.
Natomiast audi 100 wyglada zacnie choc to zamiana siekierki na kijek ze spalaniem
aaa wlasnie niby taki sam motorek jak volvo a tylko 115 kucy ?
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8912312
Offline
to był schyłkowy motor robiony do 1994 (od 1990). Też R5 ale turbosprężarka, był jeszcze 2,4D - ten sam z LT co w Volvo 740 i 940. Potem w A6 do 1997 były 3 silniki 2,5 TDi: 114, 116 i 140 KM, różnią się mapą wtrysku
Offline
Ale takie co beda chcialy palic tylko 5 litrow i juz ? to pewnie tylko Audi 80, Glof, Passat pewnie nie bo to ciezsza buda jest.
Skody Octavie odpadaja bo sie do nich kiedys przymierzalem i ceny oscyluja ok 20 tys ;(
Offline