Takie tam .....

Forum o wszystkim i o niczym - tak na pogaduchy z Przyjaciółmi


#1 2009-06-12 17:43:04

mirage

Administrator

Zarejestrowany: 2009-06-10
Posty: 16
Punktów :   

Z cyklu Wójek "Dobra Rada" - Poleca

Pozwolilem sobie na cytaty z maili Adama oraz moich

Adam dn 10-06-2009

odpowiedź na pytanie w tytule:
1. najpierw papiery:
- wizyta w urzędzie skarbowym i opłacenie 2% podatku od wartości umowy (formularz PCC-3),
- wizyta w wydziale komunikacji, trzeba uzupełnić formularz, zapłacić 250 PLN* i mieć następujące: umowa kupna, karta pojazdu, dowód rejestracyjny, tablice, dowody osobiste właścicieli i najlepiej wszystkie pozostałe dokumenty pojazdu.
* jeśli samochód rejestruje jedno z Was to musi mieć pisemne upoważnienie drugiego i dowód os. + opłacić znaczki skarbowe za upoważnienie za 17 PLN
*NA POWYŻSZE JEST 30 DNI
*- do 30 dnia od daty zakupu trzeba podpisać umowę ubezpieczeniową, ale tu chyba już wszystko jest jasne (czytaj forum kss.pl)

2. umówiliśmy się na zerowy przegląd na następny tydzień u Kuby, dajcie mi znać jaki termin to nas umówię, wypiszemy zakres poprawek i umówimy montaż.

3. w załączniku jest mały rejestr/wykaz/historia napraw, wymian i serwisu:
- dla ułatwienia tabelka na górze po lewej z wszystkimi danymi do wykorzystania w urzędach, firmach ubezpieczeniowych i przy doborze części,
- po prawej na górze okresy serwisów (planowanych wymian eksploatacyjnych), których moim zdaniem trzeba bezwzględnie trzeba przestrzegać (szczególnie rozrząd i olej z filtrem). W pierwszej kolumnie też pojemności układów dla Waszego VW wyciągnięte z danych z oficjalnego arkusza przeglądowego VW, tak będzie łatwiej zrobić zakupy. W drugiej i trzeciej kolumnie czas do następnej wymiany (przebieg lub czas w zależności co nastąpi pierwsze).
- na dole ewidencja, w każdym wierszu każda część lub naprawa oddzielnie dla późniejszej łatwiejszej identyfikacji. Wzór z Volvo też w załączniku, na żółto planowane w najbliższym czasie wymiany/naprawy, wszystko co wyżej to już zrealizowane.
- w tytułach powinno wszytko być jasne, poza:
a. numer - to numer części kupionej części wg danego producenta zamiennika  b. numer OE - numer oryginalnej części VW - jeśli jest taka informacja to warto zapisać, po tym numerze nie ma błędów w doborze części.

4. To chyba z grubsza tyle. Jakby co to wrzucajcie posty na nowe forum i_co_dalej.pl

5. Olej w Waszym autku to półsyntetyk 10W40 (ja polecam przy następnej wymianie Shell Plus Diesel 10W40).

6. przydatny link: www.vwgolf.pl <http://www.vwgolf.pl>

***********************

sprawy papierkowe już były, teraz już tylko tytułem dokończenia tematu kilka spraw technicznych.

1. to co wiemy, że jest do wymiany (tylko top jakościowy)
wycieraczka tylna 15,55 PLN Valeo Silencio
wycieraczka przednia prawa 16,88 PLN Valeo Silencio
wycieraczka przednia lewa 25,49 PLN Valeo Silencio
filtr powietrza 21,90 PLN Hengst
filtr kabiny bez węgla aktywnego 15,96 PLN Hengst
filtr kabiny z węglem aktywnym 39,54 PLN Hengst
filtr paliwa 29,23 PLN Hengst
* ceny brutto po rabacie 45%, mogą ulegać drobnym zmianom, głównie przy zmianach kursu EUR

2. to co wiemy, że trzeba kupić i wozić ze sobą
zestaw żarówek zapasowych
kamizelka odblaskowa (powinienem mieć kilka luźnych sztuk w pracy, poszukam)
gaśnica (jest, ale nie ważna, na J, Kazimierza jest punkt, który przedłuża ważność i nie trzeba kupować nowej)
lakier do odprysków lakieru na zderzaku (11 PLN w FeuVert, dobór koloru z wzornika)
piesek z kiwającą głową
kostki futerkowe na lusterko wewnętrzne, raczej róż lub uniwersalny fiolet

3. to co wiemy, że trzeba zrobić u Kuby w warsztacie
serwis układu klimatyzacji (sprawdzenie szczelności, wymiana oleju i czynnika)
podpięcie pod VAGa (komputer serwisowy VW), żeby sprawdzić wszystkie sterowniki i czujniki w tym najważniejszy SRS
doważenie kół przednich i może tylnych wg potrzeby (lekkie wibracje na kierownicy powyżej 130 km/h)
sprawdzenie styku wskazania poziomu paliwa

4. to co wiemy, że robi się samemu:
poprawienie antenki
umycie szyb wewnątrz
konserwacja uszczelek
konserwacja zamków
konserwacja zawiasów
porządek w komorze koła dojazdowego

5. to co wiemy, że trzeba sprawdzić lub załatwić przed zimą:
sprawdzenie gęstości płynu chłodniczego i ewentualna wymiana
sprawdzenie jakości płynu hamulcowego i ewentualna wymiana
opony zimowe + ewentualnie felgi

6. reszta wg wskazania Kuby na przeglądzie zerowym i własnego sumienia

7. sprawy inne już chyba indywidualnie jak wyjdzie w praniu, nie ma co więcej teoretyzować. Jakby co to dajcie znać to wszystko załatwimy

MICHAŁ! czy coś jest do dodania??

Michal Dodaje:

Nic dodac, nic ujac    perfekcyjny poradnik, wiec tylko w kategorii "wujek dobra rada" mogę wspomnieć o:
- trójkąciku
- apteczce  (przydaje sie do dziwnych rzeczy : plasterki do sklejania czegokolwiek, chusta trójkątna jako szmata, gaziki do oddzielenia herbaty od fusów, itp ... cokolwiek sie przydarzy w trasie )
- przed zakupem zestawu warto żarówek sprawdzić ich rodzaj w światłach mijania, bo sie można zdziwić otwierając później reflektor ( i przynajmniej raz zerknąć jak sie je wymienia bo czasem musiałem robić to coś po ciemku)
- o i takie polecam:
http://www.allegro.pl/item655005275_vw_ … anika.html
syfy, woda , browar , plyny zostają na gumie ,  skrzynki nie fruwają bo po środku jest miękka guma, obłoconego psa można wrzucić do bagażnika i sie tapicerka nie zapsi i takie tam.
koleś ma sklep na Brudnie, prosty dojazd, można i w sobotę odebrać.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.motosquad.pun.pl www.mocna-nuta.pun.pl www.candydolls.pun.pl www.fifamanager09.pun.pl www.wsowl2008.pun.pl